1 Temmuz 2014 Salı

Okuma Şenliği - Yaz 2014


Herkese merhaba...

Mart ayının ortasında yazmış olduğum bir yazıda Pinuccia'nın düzenlemiş olduğu okuma şenliğine katıldığımı söylemiştim. Ancak o şenliğin sonucu benim için bir hüsran oldu, çünkü başarıyla sonuçlayamadım.

Aynı hüsranı yaşamamak üzere bu kez Yaz Okuma Şenliği'ne katılıyor ve daha güzel bir sonuç alacağımı umuyorum.

Yaz Okuma Şenliği 30 kategoriden oluşuyor ve tüm kategorileri tamamladığınızda 40 kitap okumuş oluyorsunuz. Bu haliyle bakınca biraz göz korkutuyor olabilir ancak sevgili Pınar'ın da dediği gibi tüm kategorileri tamamlamak zorunda değiliz. Amaç zevk alarak ve kısıtlamalar olmaksızın okumak... Bir güzellik daha var ki o da okuyacağımız kitaplarda herhangi bir sayfa sınırlaması yok.
Böyle bir güzellik olur da katılmaz mıym?..

Bu şenlik için oluşturduğum kitap listem ise şöyle...
(Not: Bazı kategoriler için ne okuyacağımı henüz belirlemiş değilim.)

1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap. 
İlk Aşk / Turgenyev
(Kitabı şöyle bir incelediğimde olayların yaz mevsiminde geçtiğini fark ettim.)

2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.
İçimizdeki Şeytan ya da Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali
(Kuyucaklı Yusuf adlı kitabını okumuş ve anlatımını beğenmiştim.)

3. Kategori (10 puan) : Bir şiir kitabı.
Dörtlükler -Rubailer- / Ömer Hayyam
(Benim gibi Hayyam aşığından başka kitap beklenemezdi zaten!)

4. Kategori (10 puan) : Adında bir sayı geçen bir kitap.
Üç Oda Bir Yalnızlık / Claire Messud
(Çok merak ediyorum.)

5. Kategori (10 puan) : Bir kişisel gelişim kitabı.
Mutluluk Projesi / Gretchen Rubin
(D&R'da görüp merak etmiştim. Etkinlik sayeseinde okuyacağım inşallah.)

6. Kategori (10 puan) : Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.
???
(Tavsiyelerinizi bekliyorum.)

7. Kategori (10 puan) : Fransız edebiyatından bir kitap.
Albert Camus / Yabancı

8. Kategori (10 puan) : Bir savaş kitabı.
Ulus Dağı'na Düşen Ateş / Mustafa Yıldırım
(Eşim ısrarla bu kitabı okumamı istiyor.)

9. Kategori (10 puan) : Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.
???
(Stephen King'e ait Karanlık Öyküler kitabını okusam mı diye düşünmekteyim.)

10. Kategori (10 puan) : Fantastik kurgu/ bilim kurgu/ steampunk vb türde bir kitap.
Başlat / Ernest Cline 
(Daha dün D&R'dan online olarak aldım yorumlara bakarak. Umarım severim.)

11. Kategori (10 puan) : Yasaklanmış bir kitap.
Dönüşüm / Franz Kafka
(Kafka’nın bütün çalışmaları gibi Dönüşüm de Nazi ve Sovyet rejimlerinde yasaklandı. Ayrıca o zamanki adıyla Çekoslovakya’da da, Kafka’nın Çekçe yazmayı reddetmesi ve yalnızca Almanca yazması nedeniyle yasaklandı.)

12. Kategori (10 puan) : Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.
Kitap Hırsızı / Markus Zusak
(Bahar Şenliği'nde okumaya niyetlenip okuyamamıştım. Sıkıcı geldi.)

13. Kategori (10 puan) : Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap.
???
(Hakkında hiçbir fikrimin olmadığı bir kategori.)

14. Kategori (10 puan) : Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.
Beyoğlu'nun En Güzel Abisi / Ahmet Ümit
(Okuldaki bir arkadaşımdan ödünç aldım, o tavsiye etmişti ve okumaya başladım bile. Beğendim, akıcı bir kitap.)

15. Kategori (10 puan) : Bir masal kitabı.
???
(Küçük Prens olabilir mi acaba diye düşünmekteyim.)

16. Kategori (10 puan) : Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.
Hiç / Markus Zusak
(Yine geçen şenlikte niyetlenip hiç okuyamadıklarımdan...)

17. Kategori (10 puan) : Bir biyografı / otobiyografi kitabı.
Ben Kapıcı Süleyman / Süleyman Yürük
(Bunu da D&R'dan buldum. Siparişim gelince paylaşacağım.)

18. Kategori (10 puan) : Bir tiyatro oyunu.
???
(Romeo&Juliet ile Bir Yaz Gecesi Rüyası arasında gidip gelmekteyim.)

19. Kategori (10 puan) : Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.
Kitab-ı Aşk / İskender Pala
ya da
S*ktir Et / John C. Parkin

20. Kategori (10 puan) : Polisiye/ gerilim/ korku vb. türde bir kitap.
Sığınak / S. L. Lewis

21. Kategori (10 puan) : Bir aşk romanı.
İki Cami Arasında Aşk / Mürvet Sarıyıldız

22. Kategori (10 puan) : İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap.
Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer / Laurent Gounelle
(Kendisini Bahar Okuma Şenliği listemde de bulabilirsiniz.)

23. Kategori (10 puan) : Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Genç Werther'in Acıları / Goethe
(Okudum bitti bile, şenliği görür görmez başlamıştım. Adı gibi acı dolu bir kitap.)

24. Kategori (10 puan) : Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğini bir kitap.
Erkekler Mars'tan Kadınlar Venüs'ten / John Gray
(Eşim sayesinde edindiğim ve keyif alarak, öğrenerek okuduğum bir kitap. Tekrar okurum ben bunu arkadaş!)

25. Kategori (10 puan) : Yabancı dilde bir kitap veya orjinal dilinde okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap.
Agnes Grey / Anne Bronte

26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan) : 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap
Binbir Gece Masalları serisinin ilk 3 kitabı
ya da
Suç - Takip - İpucu / Arthur Conan Doyle

27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan) : İsminde zıt anlamlı kelimeler olan 2 kitap.
???
(Yardım eder misiniz lütfen?)

28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan) : Goodreads'in Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap listesinden 3 kitap.
Satranç / Stefan Zweig
Saatler / Michael Cunningham
???
(Her an değişebilir bu kitaplar.)

29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan) : Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Elini Ver Öğretmenim / Ali Özkanlı
Sen Kimsin? / Çiğdem Anad
Çikolata / Joanne Harris
Oyunbozan / Harlan Coben
(Türk yazarlar değişebilir.)

30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan) : 17.,18., ve 19. yyda yazılmış birer kitap.
17. yy: ??? (Bir ihtimal Don Kişot...)
18. yy: ???
19. yy: Uğultulu Tepeler / Emily Bronte

Benim bu şenlik için listem bu şekilde.
Şimdiden bir kitabı bitirdiğim için de ayrıca mutluyum.

Siz de katılmak ister misiniz şenliğimize?
Hadi buyurun buradan...

Mutlu okumalar...

2 yorum:

  1. Merhabalar. Keyifli bir şenlik için aramıza hoş geldiniz. Açık olan kategorileriniz için katılımcı arkadaşların listelerine bir göz atınız derim. Onlardan fikir edine bilirsiniz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum. :) Zaman buldukça göz atıyorum listelere. Yavaş yavaş dolduruyorum boşlukları. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil