2 Ocak 2014 Perşembe

İzledim #3 Seven (Yedi)

Bana göre en iyi yönetmenlerden biri olan David Fincher'ın yönettiği bir film "Seven".

Baş rollerinde usta oyuncu Morgan Freeman ve Brad Pitt'in rol aldığı 1992 ABD yapımı bir polisiye filmi.

Kendini tanrının dünyadaki görevlisi sayan ve dünyayı yedi ölümcül günahtan temizlemeye çalışan bir katilin işlediği cinayetler ve bu işlenen cinayetleri aydınlatmaya çalışan iki dedektifi konu alıyor film.



Konusu klasik bir seri katil öyküsü gibi görünse de usta yönetmen Fincher'ın fırça darbeleriyle güzel bir kurguya dönüşmüş.

Filmin ağır ama insanı sıkmayan bir temposu var. Başlangıçtan itibaren verilen gerilimi hissedebiliyorsunuz. Oyunculuklar (özellikle son sahnelerde Brad Pitt'in oyunculuğu) muhteşem. Sonu tahmin edilebilir olsa da izlenmeye değer, hatta mutlaka izlenmeli dediğim bir film.

Filmden bir alıntı yaparak son vermek istiyorum:

"Her sokak köşesinde, her evde ölümcül bir günah görüyoruz ve hoş görüyoruz. Hoş görüyoruz çünkü soradan, çünkü olağan. Sabah, öğle ve akşam hoş görüyoruz. Hayır, artık olmaz. Ben örnek oluyorum ve yaptığım şey artacak, incelenecek. Sonsuza dek..."



2 yorum:

  1. Çok güzeldi bende severek izlemiştim Morgan Freeman olduğu her filmi nedense soluksuz izliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adamın usta oyunculuğundan kaynaklanıyor bence :) Oynadığı her filmi tekrar tekrar izleyebilirim :)

      Sil